Witryna istnieje od 25-03-2000r
CBR 1000 F

 

HONDA CBR 1000 F Dual CBS
Dane techniczne
   
Pojemność skokowa - 998cm³
Moc maksymalna - 99kW (135KM) przy 9500 obr/min
Moment obrotowy - 88Nm przy 6500 obr/min
Zrednica cylindra - 77mm
Skok tłoka - 53,6mm
Układ silnika - Rzędowy
Ilość cylindrów - 4
Liczba suwów - 4
Stopień sprężania - 10,5
Rozrząd - DOHC
Liczba zaworów na cylinder - 4
Gaźniki - Keihin
liczba - 4
Średnica gardzieli - 38,5mm
Starter - Elektryczny
Moc alternatora - 385
Akumulator - 12V 14Ah
Liczba biegów - 6
Napęd tylnego koła - AaDcuch
Rama - Otwarta, boczna, stalowa
Skok zawieszenia:  
przód - 130mm
tył - 115mm
Hamulec:  
przód - Tarczowe (podwójne)
tył - Tarczowe
Opony  
przód - 120/70 VR 17
tył - 170/60 VR 17
Odległość między osiami - 1500mm
Wysokość siodła - 780mm
Masa motocykla - 235kg
Zbiornik paliwa - 22l
Przyspieszenie (0-100km) - 4,1s
Prędkość maksymalna - 233km/h (wer. 100 KM)
Zużycie paliwa - 7,1l/100km
     

Wady i zalety CBR 1000 F

Poniższa tabelka ułatwi wam ustalenie prawdziwego roku produkcji waszej CeBeeRki. Wystarczy np. porównać numer silnika z numerem ramy i już wiemy czy nie kupiliśmy składaka. Oczywiście są inne sposoby ustalenia daty produkcji - data wykonania widnieje na wężach ciśnieniowych (hamulcowych). Mogą one jednak być po wymianie. Ustalenie rocznika, waszej CBRki, ma nie tylko na celu określenie jej wartości giełdowej, czyli za jaka cenę możecie ja sprzedać, ale przede wszystkim aby wiedzieć jakie dane serwisowe stosować w przypadku np. ustawiania luzów zaworowych - Modele od H do N mają na zaworach wydechowych luz 0.16mm, modele P i nowsze 0.18mm.

CBR 1000 F ma pewną wadę konstrukcyjną: szybko zużywający się napinacz łańcuszka rozrządu. W założeniu rozrząd "tysiąca" miał być cichy i niezawodny. Niestety w praktyce nie jest tak słodko - mój napinacz wysiadł po 30 tyś. km. Objawy psującego się napinacza są bardzo charakterystyczne: po "odpaleniu" motocykla (gdy silnik jest zimny) łańcuszek rozrządu rzęzi, uderzając o ścianki silnika. problem ten znika po rozgrzaniu. Niestety, jeżeli napinacz jest już mocno zużyty, nawet przy gorącym silniku słychać szeleszczący łańcuszek. Poniżej zamieściłem zdjęcia patentu, który pozwoli wam zregenerować napinaczem i jeszcze długo cieszyć się cichą pracą silnika.

Usprawnienie napinacza
08300002.JPG
08300002.JPG
08300004.JPG
08300004.JPG
08300005.JPG
08300005.JPG
08300006.JPG
08300006.JPG
08300007.JPG
08300007.JPG
08300008.JPG
08300008.JPG
08300009.JPG
08300009.JPG
08300015.JPG
08300015.JPG
08300016.JPG
08300016.JPG
08300018.JPG
08300018.JPG
08300019.JPG
08300019.JPG
08300020.JPG
08300020.JPG
     

 


Jeżeli ktoś ma jakieś uwagi dotyczące tematu, proszę kierować je na adres:

duzer@poczta.onet.pl